Borovnice - spas za krvne sudove

Mesec dana konzumacije 200 grama borovnica dnevno dovodi do povoljnih efekata na krvne sudove i krvni pritisak koji traju još mesec dana.

Naučnici sa Kings koledža u Londonu su utvrdili da 200 grama borovnica dnevno može da znatno poboljša zdravlje kardiovaskularnog sistema. I više, pošto prema njihovom istraživanju, ako redovno konzumiramo borovnice, možemo da smanjimo rizik od srčanih oboljenja za 20%.
Istraživači su proučavali 40 volontera tokom mesec dana. Svi su bili dobrog zdravlja i nasumično su podeljeni na dve grupe. Jedna grupa je svakog dana pila sok od 200 g borovnica, a druga neki drugi napitak - običan napitak, napitak sa dodatkom biljnih vlakana ili napitak obogaćen vitaminima i mineralima.
Naučnici su obavili analize krvi i urina, merili krvni pritisak i beležili dilataciju brahijalnih arterija pri protoku krvi (FMD), koja se smatra biomarkerom rizika od kardiovaskularnih oboljenja.
Na kraju su istraživači utvrdili sledeće: povoljno delovanje napitka od borovnica na krvne sudove mogao se videti već dva sata nakon konzumacije. Kod učesnika koji su pili napitak od borovnice, tokom celog meseca je krvni pritisak opao za 5 mm Hg. To je ekvivalentno sniženju krvnog pritiska do kojeg dolazi kod većine ljudi koji uzimaju lekova za pritisak. Drugim rečima, čaša soka od borovnice dnevno je bila isto toliko efikasna u sniženju pritiska koliko i lekovi!
Takođe, kod osoba koje su pile napitak od borovnice došlo je do poboljšanja endotelijalne funkcije. Endotel je deo krvnih sudova koji igra važnu ulogu u zgrušavanju krvi i regulisanju krvnog pritiska. Kod učesnika eksperimenta koji su pili druge napitke nije došlo do takvog poboljšanja.
"Ako bi se promene u funkcionisanju krvnih sudova nakon svakodnevnog konzumiranja borovnica mogle održati čitavog života, to bi smanjilo rizik od srčanih oboljenja do 20%", prokomentarisala jer dr Ana Rodrigez-Mateos, vođa ovog istraživanja.

Istraživanje je objavljeno u časopisu The Journals of Gerontology, a originalni članak o istraživanju možete naći na sledećem linku
https://academic.oup.com/biomedgerontology/article-abstract/74/7/967/5321875?redirectedFrom=fulltext


posetite naš edukativni veb sajt

banner zhrana3 tall

potražite naš besplatni časopis u prodavnicama zdrave hrane

zh 54

posetioci sajta

Broj posetilaca na sajtu: 180