Probiotici i dijabetes

Korisne bakterije u crevima proizvode hemijska jedinjenja i hormone koji mogu da zaustave razvoj dijabetesa. 

Ovo su pokazali istraživači Univerziteta Bern i Univerziteta Toronto.
Već znamo da je zdrava crevna flora važna za opšte zdravlje, jer korisne bakterije u crevima pomažu da bolje svarimo hranu i asimilujemo korisne materije, a proizvode i određene vitamine. Ove bakterije takođe sprečavaju štetne bakterije da se previše razmnože i izazovu infekcije. Međutim, najnovija otkrića su pokazala dve stvari.

Prvo, da je kod osoba koje su razvile dijabetes tip 2 crevna flora poremećena, tj. da ne odgovara slici normalne crevne flore.
Drugo, japanski naučnici su još pre 30 godina slučajno otkrili da su kod miševa, kod kojih je bio promenjem gen tako da im se stvori sklonost ka razvoju dijabetesa, korisne crevne bakterije pomagale da se taj dijabetes ne razvije.
Ovde nije sasvim jasno šta je ovde posledica a šta uzrok, tj. da li dijabetes dovodi do promene crevne flore nagore, ili poremećaj crevne flore olakšava razvoj dijabetesa, pa su potrebna dodatna istraživanja da bi se ovo razjasnilo.
Međutim, jedno je sigurno, a to je da zdrava crevna flora svakako predstavlja faktor zaštite i faktor prevencije, ne samo protiv dijabetesa, već i protiv niza drugih oboljenja. Zato treba da se potrudimo da se hranimo zdravije i unosimo dovoljnu količinu svežeg voća i povrća, biljnih vlakana i prirodnih probiotika (sadrže ih fermentisane namirnice poput kiselog kupusa, turšija, misoa i sl) - jer to su namirnice koje doprinose stvaranju i održavanju korisnih bakterija u crevima.
 

 


posetite naš edukativni veb sajt

banner zhrana3 tall

potražite naš besplatni časopis u prodavnicama zdrave hrane

zh 54

posetioci sajta

Broj posetilaca na sajtu: 146