Šećer ne poboljšava raspoloženje

Šećer ne poboljšava raspoloženje - naprotiv, može da učini čoveka manje pažljivim i umornijim nakon što konzumira slatko, pokazuje novo istraživanje.

Istraživački tim nekoliko univerziteta - Vorvik i Lankaster iz Engleske i Humbolt iz Nemačke, poduhvatio se da istraži priču o "šećernoj egzaltaciji" - tj. verovanju da kad pojedemo nešto veoma slatko dobijamo navalu energije i entuzijazma. Koristeći podatke koji su sakupljeni iz 31 objavljenog proučavanja u koje je bilo uključeno preko 1300 odraslih ispitanika (takozvana metaanaliza), istraživači su proučili uticaj šećera na nekoliko aspekata raspoloženja, uključujući bes, pažnju i budnost, potištenost i umor. Oni su takođe uzeli u obzir koliko količina, odnosno vrsta unetog šećera može da utiče na raspoloženje, i ima li razlike u kasnijem obavljanju mentalnih i fizičkih aktivnosti.

Istraživači su utvrdili da:
- Konzumacija šećera nema praktično nikakvog uticaja na raspoloženje, bez obzira koliko šećera se unese, niti kojim se aktivnostima ljudi nakon unošenja šećera bave
- Osobe koje su konzumirale šećer osećale su se umornije i manje budne/pažljive nego osobe koje nisu
- Ideja o "šećernoj egzaltaciji" je mit bez ikakve realne osnove

"Verovanje da šećer može da poboljša raspoloženje je veoma uticajno u popularnoj kulturi, toliko da ljudi širom sveta piju zašećerene napitke da bi bili budniji i pobedili umor. Naša otkrića veoma jasno ukazuju da takve tvrdnje nemaju osnova - ako se nešto i dešava, verovatno je da ćete se od šećera osećati još gore", prokomentarisao je dr Kontantinos Mantancis sa Univerziteta Humbolt, vođa ovog istraživanja.

Istraživanje je objavljeno u časopisu Neuroscience & Biobehavioral Reviews, a originalni članak možete pročitati na sledećem linku:
www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0149763418309175?via%3Dihub


posetite naš edukativni veb sajt

banner zhrana3 tall

potražite naš besplatni časopis u prodavnicama zdrave hrane

zh 54

posetioci sajta

Broj posetilaca na sajtu: 158