U svetu nutricionizma koji se stalno menja, došlo je do novog preokreta. Upravo je objavljeno istraživanje koje je pokazalo da određene vrste zasićenih masti mogu da snize nivo holesterola. Istraživanje se fokusiralo na zasićene masti iz sireva.
Doktori i nutricionisti već dugo upozoravaju na vezu između preteranog unosa zasićenih masti i srčanih bolesti. Generalno, izbegavanje hrane bogate zasićenim mastima verovatno je dobra preporuka. Ali, nedavno istraživanje je pokazalo da nisu sve zasićene masti iste. Ispostavilo se da naš organizam različito obrađuje različite vrste zasićenih masti kada se konzumiraju kao deo tzv. „matriksa sira“, što se odnosi na specifičan način na koji su nutrijenti, kao što su proteini i kalcijum, iskombinovani u ukusnim zalogajima. Istraživači su otkrili posebnu vezu između konzumiranja punomasnog sira i nivoa holesterola.
Istraživanje je pratilo 164 odrasla Irca sa problemom prekomerne težine. Naučnici su otkrili da se oni koji su jeli 120g punomasnog čedar sira dnevno (uz ograničenje unosa drugih mlečnih proizvoda na 60g mleka dnevno) nisu ugojili, a da je istovremeno kod njih došlo do pada vrednosti ukupnog i lošeg LDL holesterola.
„Moramo da prestanemo da mislimo o hrani u smislu koliko masti ili zasićenih masti sadrže, već da razmišljamo o njoj kao o celovitoj hrani“, kaže Ema Fenej, vođa istraživanja. Drugim rečima, stvarna pretnja dolazi od prerađene hrane, kojoj se u procesu prerade uklanjaju određeni hranljvi sastojci (u ovom slučaju se misli na sir sa smanjenim procentom masti) i menja struktura.
Ipak, oprez je potreban kada je reč o ishrani bogatoj zasićenim mastima, posebno ako vam je nivo holesterola već visok. Kao i uvek, umerenost je najbolji pristup. „Nećemo preporučivati ljudima da jedu 120g sira dnevno“, kaže Fenej, „ali, komadić sira dnevno neće vam naškoditi.“
B. Soldatović
Izvor: mnn.com






