Iako su zdravstvene dobrobiti ishrane koja uključuje sveže voće i povrće dobro poznazi, šećer koji sadrži voće izazivao je nedoumice u pogledu rizika od dijabetesa i vaskularnih komplikacije tog oboljenja. U istraživanju objavljenom u časopisu PLOS, Huaidong Du i kolege sa Univerziteta u Oksfordu izvestili su da je veća konzumacija svežeg voća bila povezana sa manjom stopom dijabetesa, kao i pojave komplikacija kod onih koji već imaju dijabetes, među kineskom populacijom. Istraživanje je trajalo 7 godina i obuhvatilo više od pola miliona ljudi.






