To su zaključili istraživači Medicinskog fakulteta Jejl, koji su u zaključku istraživanja objavljenog na veb stranici JAMA Cardiology napisali da je "Smanjenje konzumiranja trans-masnih kiselina povezano sa smanjenjem broja pacijenata koji dolaze u bolnicu zbog srčanih problema".
Istraživanje je pratilo 11 okruga države Njujork u kojima su trans-masti bile zabranjene u restoranima, i 25 okruga u kojima nisu, i utvrdili da se u roku od 3 godine početka te zabrane broj sllučajeva srčanih problema smanjio za oko 6,2 procenta u okruzima u kojima su trans-masti zabranjene. Istraživači su to okarakterisali kao "značajno smanjenje". A to je bila samo zabrana u restoranima, pa su istraživači pretpostavili da bi zabrana prodaje namirnica koje sadrže trans-masti još više doprinela kardiovaskularnom zdravlju nacije.
Da se podsetimo: trans-masti su veštačke, hidrogenizovane masnoće kakve se ne nalaze u prirodnim namirnicama (primer je margarin). Opšte uzevši, najčešće se nalaze u pekarskim proizvodima, kupovnim keksima i grickalicama i sl. iz razloga što su znatno jeftinije za masovnu proizvodnju od prirodnih zdravih masnoća.






