Jedno novo istraživanje pokazalo je da plod amle (indijskog ogrozda) može da smanji nivo holesterola i triglicerida kod ljudi.
Eksperimentalno istraživanje uticaja amle je sprovedeno u Indiji, gde su istraživači angaživali 98 učesnika koji su patili od dislipidemije. Dislipidemija se smatra jednim od najčešćih faktora rizika od razvoja ateroskleroze i drugih kardiovaskularanih poremećaja. Nju karakteriše visok nivo triglicerida i ukupnog holesterola u krvi.
Učesnike u eksperimentu istraživači su podelili na dve grupe. Jedna je dobijala dvaput dnevno po 500 mg ekstrakta amle, dok je druga grupa umesto toga dobijala placebo tablete (lažni lek). Proba je trajala 12 nedelja. Nakon završenog tretmana, istraživači su izmerili lipidne profile učesnika. Takođe su proverili da li ekstrakt amle utiče na druge markere kardiovaskularnih oboljenja, glukozu u krvi na prazan stomak i koenzim Q 10.
Rezultati su pokazali da je uzimanje ekstrakta amle značajno poboljšalo lipidni profil učesnika proučavanja. Amla je smanjila ukupan holesterol, trigliceride, LDL (holesterol male gustine, tzv. "loši") holesterol i VLDL holesterol (holesterol veoma male gustina). Pored toga, upotreba amle smanjila je izraženost drugih markera kardiovaskularnih oboljenja.
Istraživači su takođe kod učesnika koji su uzimali amlu primerili opšti trend smanjenja glukoze u krvi na prazan stomak, što ukazuje da amla potencijalno može da snizi nivo šećera u krvi. A takođe, za razliku od statina (standardnih lekova za snižavanje holesterola), amla nije negativno uticala na nivo koenzima Q 10.
Istraživanje je objavljeno u časopisu Complementary and Alternative Medicine, a originalni članak možete naći na sledećem linku:
https://bmccomplementalternmed.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12906-019-2430-y







