Avokado umesto dezerta

Dodavanje svežeg avokada uz obrok umesto kaloričnog dezerta može da znatno smanji glad i poveća zadovoljstvo obrokom.

To je utvrđeno novim istraživanjem obavljenim u Centru za nutricionistička istraživanja Ilinoiskog instituta za tehnologiju. Utvrđeno je da ta jednostavna izmena u jelovniku može da značajno doprinese naporima da se održi poželjna telesna težina.
Godinama su masti smatrane glavnim uzrokom gojaznosti, ali u poslednje vreme se smatra da su veći krivci ugljeni hidrati. Iako ne postoji jedno rešenje za sve kada se radi o kontroli apetita, da bi proverili kako deluje zamena nezdravih šećera zdravim mastima, u kontrolisano kliničko istraživanje naučnici su uključili 31 gojaznu osobu. U obroke su im dodavani pola, ili ceo svež avokado, a potom je ispitano kako se subjekti osećaju tokom 6 sati nakon obroka.
Naučnici su utvrdili da je uvršćivanje svežeg avokada u obrok umesto prostih ugljenih hidrata učinilo dve stvari: prvo, značajno je smanjen osećaj gladi kod učesnika, kao i njihovo zadovoljstvo obrokom. Drugo, ova modifikacija u ishrani takođe je ograničila rast insulina i glukoze u krvi, što znači da je dodatno smanjila rizik od dijabetesa i kardiovaskularnih bolesti.  

Istraživanje je objavljeno u časopisu Nutrients, a originalni članak možete naći na sledećem linku:
www.mdpi.com/2072-6643/11/5/952


posetite naš edukativni veb sajt

banner zhrana3 tall

potražite naš besplatni časopis u prodavnicama zdrave hrane

zh 54

posetioci sajta

Broj posetilaca na sajtu: 162