Naučnici su utvrdili da šolja kafe dnevno može da podstakne funkcionisanje tzv. “braon masti”, koje predstavljaju prirodni mehanizam organizma protiv nagomilavanja masti i gojaznosti.
Naučnici su utvrdili da šolja kafe dnevno može da podstakne funkcionisanje tzv. “braon masti”, koje predstavljaju prirodni mehanizam organizma protiv nagomilavanja masti i gojaznosti.
Novo istraživanje je pokazalo da ishrana visokoprerađenom hranom vodi do gojenja, a ishrana neprerađenom hranom do gubitka kilograma, čak i ako ponuđeni obroci sadrže isti broj kalorija.
Dodavanje svežeg avokada uz obrok umesto kaloričnog dezerta može da znatno smanji glad i poveća zadovoljstvo obrokom.
To je pokazalo nedavno zajedničko istraživanje engleskih i američkih naučnika koje je poredilo uticaj lekova na krvni pritisak sa uticajem vežbanja.
Ovaj popularni istočni začin bio je predmet raznih proučavanja i utvrđeno je da doprinosi zdravlju na brojne načine, ali otkriće da pomaže i mršavljenje je relativno novo.
Iako je sasvim normalno dobiti koji kilogram sa godinama, to nije direktna posledica usporavanja metabolizma, a nije ni neizbežno, tvrde naučnici.
Smanjenje broja kalorija u ishrani ne samo da je ključ održavanja poželjne telesne težine, već i boljeg zdravlja i dugovečnosti. Evo nekih veoma hranljivih namirnica koje vam mogu pomoći da svoju ishranu učinite niskokaloričnom.
Iako su restriktivne dijete sa ograničavanjem kalorija možda na kraći rok korisne, bolje dugoročno rešenje je uvođenje u ishranu namirnica koja podstiču sagorevanje masnoća.
Naizmenični post pomaže da se smrša i doprinosi zdravlju. Ali, on nije superiorniji u odnosu na konvencionalne dijete sa restrikcijom kalorija, utvrdilo je dosad najveće istraživanje tog oblika ishrane.
Metabolizam u velikoj meri određuje kojom brzinom će vaš organizam sagorevati kalorije. A "podstaći" metabolizam nije tako lako kao što se misli. Neke metode koje se koriste u dijetama mogu čak da trajno poremete metabolizam.
Amla, ili amalaki, je u ajurvedskoj medicini često korišćena u tretmanu raznih zdravstvenih tegoba, a novo istraživanje je pokazalo da se može efikasno upotrebiti i u sprečavanju gojaznosti.
Nadimanje izaziva previše vazduha i gasova koji su zarobljeni u organima za varenje. To je jedna od najčešćih stomačnih tegoba u čitavom svetu, a evo koje stvari kojima često ne pridajemo značaj mogu tome da doprinesu.
Istraživanje koje su obavili kineski istraživači iz Nankinga, objavljeno u časopisu Nutrition and Metabolism, utvrdilo je da sastojci koje sadrže crni i beli luk imaju svojstva koja deluju protiv gojaznosti.
Bakterije iz usne duplje možda igraju ključnu ulogu u pokretanju napada migrene, utvrdilo je novo istraživanje dva univerziteta.
Voćke o kojima govori ovaj članak izuzetno su bogate hranljivim materijama, a uz to niskokalorične, bogate vlaknima i pogodne za one koji vode računa da skinu višak kilograma tokom leta.
Devojke u tinejdžerskim godinama koje praktikuju dijete sklonije su da upadnu u nezdrave modele ponašanja, uključujući preskakanje doručka, pušenje i opijanje, otkrilo je nedavno proučavanje.
Leto se približava i to je savršena prilika da skinemo koji kilogram jedući sveže, integralne namirnice. Evo koje vam posebno mogu pomoći da održite poželjnu liniju.
Može sve da se jede, samo umereno. Rečenica koju ste, sigurna sam, čuli bezbroj puta. Svaki put kada se povede reč o ishrani na kraju kao zaključak usledi reč umereno. (Piše: Slavica Matić, viši dijetetičar-nutricionista)
Nekoliko stvari koje mogu doprineti da se hranimo zdravije i konzumiramo umerenije količine hrane mogu se uraditi već u kuhinji, dok spremamo hranu. Evo koje.
Većina stručnjaka se slaže da nijedna dijeta, ma koliko efikasna bila, na duži rok ne deluje. Trajno rešenje je prelazak na režim normalne, zdrave, uravnotežene ishrane.