Cimet pomaže regulaciju šećera

Poslednjih godina sve više naučnika se okreće proučavanju tradicionalne medicine, koja često nudi jednostavnija i neškodljivija rešenja. Zato su tajvanski istraživači ispitali delovanje cimeta na nivo šećera u krvi.

Postoji više istraživanja koja su ukazala da bi cimet mogao imati pozitivan uticaj u regulaciji nivoa šećera u krvi. Ranija istraživanja su ukazala da cimet može da snizi nivo šećera u krvi tako što povećava efikasnost insulina da transportuje glukozu u ćelije. Najnovije istraživanje je eksperimentalno potvrdilo kako tačno cimet deluje. Istraživači su obavili eksperiment na pacovima, kojima je veštački indukovana hipeglikemija (povišen nivo šećera u krvi). Potom su eksperrimentalne životinje podeljene u tri grupe: 1. pacovi kojima su davane velike doze ekstrakta cimeta, 2. pacovi kojima su davane male doze ekstrakta cimeta i 3. pacovi koji su tretirani pioglitazonom, standardnim lekom koji se koristi da se kontroliše visok nivo šećera u krvi kod dijabetesa tip 2.
Rezultati eksperimenta su pokazali da su pacovi kojima su davane velike doze ekstrakta cimeta nakon mesec dana tretmana pokazali bolje podnošenje glukoze. Pored toga, u toj grupi je došlo do inhibicije amilaze, lipaze i intestinalnih disaharida, koji takođe mogu da doprinesu povišenju nivoa šećera u krvi. I kod grupe koja je tretirana visokim i niskim dozama cimeta došlo je do smanjenja sala oko trbuha, kao i biomarkera holesterola, više nego kod pacova lečenih pioglitazonom. Posebno je kod pacova tretiranih ekstraktom cimeta usporen proces gojenja, zahvaljujući regulaciji nivoa leptina u krvi (to je hormon koji povećava apetit i metabolizam i taao utiče na unos energije/kalorija).
"Ovi rezultati ukazuju da ekstrakt grančica cimeta ima potencijalnu antihiperglikemičku aktivnost za tretiranje hiperglikemije, bez gojenja", zaključili su istraživači u svom proučavanju.
Iako to istraživači nisu naveli u svom radu, na osnovu svega što se dosad zna o cimetu, moglo bi se preporučiti uzimanje manje količine cimeta posle obroka, u svrhu sprečavanja naglih skokova šećera u krvi i uopšte radi pomoći regulaciji nivoa šećera u krvi.

Istraživanje je objavljeno u časopisu Journal of the Science of Food and Agriculture, a originalni članak možete potražiti na sledećem linku:
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1002/jsfa.9286

 

Proizvodi u vezi sa člankom


posetite naš edukativni veb sajt

banner zhrana3 tall

potražite naš besplatni časopis u prodavnicama zdrave hrane

zh 54

posetioci sajta

Broj posetilaca na sajtu: 184