Spirulina snižava krvni pritisak

O nutritivnim svojstvima mikroalge spiruline smo pisali više puta, pošto je krcata korisnim nutrijentima. Jedno novo istraživanje je utvrdilo da ova alga povoljno utiče i na krvni pritisak.

Italijanski istraživači sa Univerziteta Salerno su ispitali kako spirulina deluje na hipertenziju u eksperimentu na životinjama. Zaključak je bio da ona opušta arterije "stimulišući proces u kojem učestvuje azot-oksid", što u konačnom rezultatu dovodi do sniženja krvnog pritiska. Kako navode istraživači, poremećaj metaboličkog procesa u kojem posreduje azot-oksid je uobičajen kod ljudi sa hipertenzijom, što čini efekte spirulina posebno značajnim, pošto ona taj proces podstiče. Istraživači su čak uspeli da utvrde koja specifična komponenta ove alge izaziva ovaj povoljni efekat. Radi se o peptidima koje sadrži spirulina, od kojih specifično jedan, pod nazivom SP6, "interaguje sa signalnim putem PI3K/AKT. Ta interakcija vodi do oslobađanja (azot-oksida) i posledično do sniženja pritiska", napisali su naučnici u izveštaju o svom istraživanju. Ovo istraživanje podržava zaključke nekih od prethodnih istaživanja koja su došla do sličnog zaključka, uključujući i ono koje je objavljeno 2007. u časopisu Lipids in Health and Disease.
Nije naodmet napomenuti da su ranija proučavanja takođe utvrdila da spirulina doprinosi normalizovanju lipida u krvi, smanjuje nivo šećera u krvi i pojačava snagu i izdržljivost mišića. Sve te osobina zajedno čine je dodatkom ishrani preporučljivim za zdravlje kardiovaskularnog sistema.

Originalni članak o ovom istraživanju možete naći na sledećem linku:
https://www.ahajournals.org/doi/10.1161/HYPERTENSIONAHA.118.11801

 

Proizvodi u vezi sa člankom

Spirulina organska tablete



  805,00 din.



  Šifra: 111492

Spirulina u prahu organska dodatak ishrani



  805,00 din.



  Šifra: 130005


posetite naš edukativni veb sajt

banner zhrana3 tall

potražite naš besplatni časopis u prodavnicama zdrave hrane

zh 54

posetioci sajta

Broj posetilaca na sajtu: 194