Preskakanje doručka ne samo da doprinosi da budete previše gladni i nervozni do sledećeg obroka, nego može da poveća rizik od srčanih oboljenja, pokazuje novo istraživanje.
Istraživači sa Univerziteta Kolumbija su utvrdili da preskakanje doručka povećava rizik od gojaznosti dijabetesa, povišeno krvnog pritiska, srčanih oboljenja i šloga. Isto to istraživanje je procenilo i posledice suprotne navike, to jest, navike da se jede više na kraju dana, uveče. Istraživači su takođe utvrdili da suviše kasno jedenje može da doprinese srčanim oboljenjima.
"Vreme konzumiranja obroka utiče na zdravlje zbog toga što utiče na unutrašnji ćasovnig organizma", prokomentarisala je glavna autorka proučaanja, Mari-Pjer Sent Onž. "U proučavanjima na životinjama primećeno je da kad one dobiju hranu u neaktivnoj fazi, kao na primer dok spavaju, njihov unutrašnji časovnik se resetuje na način koji menja metabolizam nutrijenata, što dovodi gojenja, insulinske rezistencije i upala."
Do potpuno istog zaključka došlo je i jedno ranije istraživanje, obavljeno na Univerzitetu Kolumbija. Ono je u periodu od 16 godina pratilo preko 26.000 zdravstvenih radnika, starosti 42-80 godina. Statistika je pokazala da su oni koji su preskakali doručak imali 27% veće šanse da obole od srčanih oboljenja u odnosu na one koji su redovno doručkovali.
Dakle, što se tiče zdravlja, pa čak i održavanja poželjne telesne težine, zaključak je da je bolje doručkovati nego ne doručkovati.
Izvori i reference:
www.bhf.org.uk/informationsupport/heart-matters-magazine/news/behind-the-headlines/skipping-breakfast
www.hsph.harvard.edu/news/features/skipping-breakfast-may-increase-coronary-heart-disease-risk/
www.ahajournals.org/doi/full/10.1161/CIRCULATIONAHA.113.001474






