Samo nedelju dana konzumacije organskih namirnica može da drastično smanji nivo toksina u organizmu, utvrdili su američki istraživači.
Neka ranija istraživanja su već nagovestila da je konzumacija organskih proizvedenih namirnica povezana sa nižim nivoom štetnih pesticida u organizmu. Za ovo proučavanje, naučnici sa Univerziteta Berkli iz Kalifornije su odabrali subjekte različitih rasa iz raznih gradova širom SAD. Niko od njih nije se uobičajeno hranio organskim namirnicama, i sve izabrane porodice su imale decu od 3 do 18 godina, koja žive kod kuće. Pre proučavanja, tokom proučavanja i po završetku proučavanja obavljena je analiza urina ispitanika.
Istraživači su na početku otkrili 14 metabolita pesticida u urinu učesnika istraživanja, što je bio rezultat izloženosti preko 40 raznih vrsta pesticida!
Međutim, nakon prelaska ispitanika na ishranu organskim namirnicama, situacija se značajno promenila.
Ukupan nivo pesticida u urinu ispitanika opao je za 60,5% za manje od nedelju dana. Po vrstama, malation u urinu je opao za 95%, organofosfati su opali za 70%, a hlorpirios za 61%. Najmanje je opao 2,4D - za 37%.
Treba napomenuti da se ovo istraživanje fokusiralo samo na procenat pesticida i izloženost pesticidima, bez uzimanja u razmatranje zdravstvenih efekata. Međutim, poznato je da su neki od problema koji nauka povezuje sa izlaganjem pesticidima su i: problemi sa jetrom, endokrinim i reproduktivnim sistemom, astma, kognitivni problemi i rak. U tom smislu, bilo je već proučavanja koja su ilustrovala povezanost prelaska na organsku ishranu sa zdravljem - na primer, skorašnja francuska studija koja je zapazila 25% opadanja učestalosti raka kod ispitanika nakon što su povećali unos organskih namirnica.
Stručne reference:
www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0013935119300246
https://jamanetwork.com/journals/jamainternalmedicine/article-abstract/2707948






