Naizmenični post ili naizmenično gladovanje (intermittent fasting ili IF) je metod koji u poslednje vreme postaje sve popularniji. Uglavnom se koristi za regulaciju telesne težine, ali po mišljenju nekih stručnjaka može da bude višestruko koristan po zdravlje.

Opširnije...

I male porcije pečurki, ako se konzumiraju svakodnevno, mogu da značajno utiču na zdravlje. Nedavno istraživanje je otkrilo da pečurke spadaju u najbogatije izvore dva antioksidansa koji su odlični u prevenciji demencije, srčanih oboljenja i raka.

Opširnije...

Nedavno su istraživači sa Univerziteta Mičigen utvrdili da cimet podstiče proces termogeneze – proces kojim masne ćelije stvaraju toplotu uz smanjenje masnih zaliha.

Opširnije...

Jedna od uobičajenijih fraza u svim napisima o zdravlju je "Da li vam fali…." (umesto tri tačke, možete dodati biljna vlakna, gvožđe, vitamin D… - spisak je pozamašan). Retko ko pita - uzimate li previše? Ali, i sa suplementima se može preterati, a evo koje su posledice.

Opširnije...

To tvrde istraživači univerziteta Džon Hopkins, koji su eksperimentalno potvrdili da je kod mnogih odraslih sa visokim krvnim pritiskom prilagođena ishrana delovala podjednako efikasno koliko i lekovi, ali sa manje neželjenih efekata.

Opširnije...

U dosad najvećem epidemiološkom istraživanju uticaja voća i povrća na zdravlje, naučnici su zaključili da bi se svake godine moglo sprečiti 7,8 miliona prevremenih smrti kad bi svi konzumirali 800g voća i povrća dnevno.

Opširnije...

Iako se o probioticima u poslednje vreme mnogo priča, pitanje je da li većina njihovih korisnika zna neke osnovne stvari o ovim korisnim mikroorganizmima. Evo, dakle, šta lekari smatraju da bi trebalo znati o probioticima.

Opširnije...

Polako se primiče prava zima i svakako treba misliti na imunitet pre nego što počne sezona respiratornih oboljenja. Evo nekih dostupnih namirnica za koje je u nauci poznato da direktno ili posredno podstiču odbrambene sposobnosti organizma.

Opširnije...

Zato što suviše brzo jedenje povećava rizik od gojaznosti, povišenog holesterola i visokog pritiska više od 5 puta!

Opširnije...

Visok pritisak se ne može regulisati samo ishranom, ali ishrana može da značajno doprinese regulaciji krvnog pritiska. Evo koje namirnice se preporučuju u tom slučaju, prema savremenim naučnim istraživanjima.

Opširnije...

Istraživači su utvrdili da određene supstance koje sadrži kakao mogu da pomognu da organizam luči više insulina i da bolje reaguje na povišen nivo glukoze u krvi.

Opširnije...

Medicinske gljive spadaju među najkorisnije i najlekovitije biljke na planeti. Iako one ne sadrže mnogo vitamina i minerala, bogate su nizom drugih jedinstvenih supstanci koje imaju dokazana lekovita svojstva.

Opširnije...

U eksperimentu obavljenom na životinjama, istraživači sa univerziteta Pen Stejt utvrdili su da konzumacija krstašica smanjuje digestivne probleme kao što su upala sluzokože, Kronova bolest i tzv. sindrom propustljivih creva.

Opširnije...

Obično se ističu zdravstvene dobrobiti zelenog čaja, između ostalog i to što utiče na metabolizam masti i tako doprinosi mršavljenju. Nedavno je utvrđeno da sličan, možda i snažniji efekat, ima i crni čaj.

Opširnije...

U nedavnoj izjavi za britanski list Dejli mejl, profesor nutricionizma Kris Sil je izjavio da veruje da bi značajno uticalo na javno zdravlje ako bi svaki pojedinac počinjao dan činijom kaše od žitarica.

Opširnije...

Kombinacija određenih bakterija koje ulaze u sastav normalne crevne flore i ishrane bogate triptofanom može da ublaži hronične upale creva, pokazalo je novo istraživanje.

Opširnije...

Potkategorije

posetite naš edukativni veb sajt

banner zhrana3 tall

potražite naš besplatni časopis u prodavnicama zdrave hrane

zh 54

posetioci sajta

Broj posetilaca na sajtu: 179