Biber je svakako jedan od najpoznatijih i najčešće korišćenih začina uz kuhinji. Nekad basnoslovno skup, sada je dostupan u svakom domaćinstvu. Ne samo da daje sjajan ukus jelima, već je koristan za zdravlje na više načina.
Biber je svakako jedan od najpoznatijih i najčešće korišćenih začina uz kuhinji. Nekad basnoslovno skup, sada je dostupan u svakom domaćinstvu. Ne samo da daje sjajan ukus jelima, već je koristan za zdravlje na više načina.
U veoma obimnom istraživanju, koje je obuhvatilo više od 500.000 ljudi, utvrđeno je da svakodnevna konzumacija jaja smanjuje rizik i od srčanog i od moždanog udara.
Istraživači koji su koristili ekstrakt borovnice da pojačaju efekte zračenja u terapiji raka otkrili su iznenađujuću stvar: antikancerogeno delovanje borovnice bilo je efikasnije od delovanja samog zračenja!
Konzumacija samo 10 oraha dnevno može da značajno snizi krvni pritisak kod osoba sa povišenim pritiskom, utvrdilo je novo istraživanje.
Kako je utvrdilo novo istraživanje japanskih naučnika, i samo jedan obrok začinjen karijem (kombinovanim začinom sa kurkumom) pomaže da se arterije prošire i poboljša protok krvi do srca.
Iako je poznato da voće značajno doprinosi opštem zdravlju, ne utiče svo voće podjednako na nivo šećera u krvi. Evo šta je korisno znati.
Proleće je u punom jeku i zelenilo buja, a tu su naravno i krpelji. S obzirom da mogu biti prenosnici ozbiljnih oboljenja, ako izlazimo u prirodu, trebalo bi da preduzmemo neke mere da se zaštitimo.
Gavez spada u biljke koje se vekovima koriste u prirodnoj medicini za tretman raznih problema, najčešće uboja, rana i preloma. Savremena istraživanja mogla su jedino da potvrde njegove lekovite osobine.
Prema istraživanju Američkog instituta za rak, rak debelog creva spada među najučestalije – 1/3 slučajeva – dok je istovremeno najlakši za prevenciju. Naime, gotovo 50% slučajeva bi se moglo sprečiti jednostavnom promenom životnih navika.
Novo istraživanje koje su obavili iranski istraživači pokazalo je da redovna konzumacija đumbira popravlja mnoge pokazatelje karakteristične za dijabetes, uključujući nivo šećera u krvi, insulin i trigliceride.
Nedavno istraživanje pokazalo je da je svakodnevna konzumacija jabuka povezana sa smanjenjem rizika od srčanih oboljenja, usled popravljanja funkcije endotela krvnih sudova.
Većini je poznata uloga kalijuma kao elektrolita koji učestvuje u radu mišića, posebno srca, i regulaciji krvnog pritiska. Ali, malo ljudi zna za vezu između manjka kalijuma u organizmu i razvoja malignih promena.
Retko ko ne voli pomorandže, mirisne i osvažavajuće. A dodatni podsticaj da uživamo u njima je svakako niz zdravstvenih koristi, koje su potvrdila i naučna istraživanja.
Celodnevno gledanje u ekran kompjutera umara oči. Kako da održimo zdravlje očiju u neprirodnom okruženju koje stvara tehnološki svet u kome živimo?
Povrće i bilje bogato nitratima veoma je dobro za zdravlje srca. Štaviše, nekoliko novijih istraživanja je pokazalo da je efekat nitrata iz biljne hrane isti kao i efekat uobičajenih lekova za snižavanje pritiska.
Dolazak proleća kod većine ljudi izaziva tegobe poput umora, pospanosti, malaksalosti, glavobolje, teških nogu… Simptomi prolećnog umora predstavljaju reakciju tj. prilagođavanje organizma na nove vremenske prilike - više temperature i duže dane. (Piše: Slavica Matić, viši dijetetičar-nutricionista)
Malo je reći da je vrednost susamovih semenki u ishrani i prevenciji potcenjena. Ovo maleno seme, koje uglavnom vidimo kao ukras na pecivima i hlebovima, sjajan je izvor brojnih minerala, vitamina i lekovitih biljnih materija.
Novo istraživanje manjeg obima sprovedeno u Kanadi utvrdilo je da redovna konzumacija probiotskih namirnica utiče na nivo šećera u krvi - tako što ga snižava.
Bar tako pokazuje nedavno istraživanje, koje ukazuje da konzumacija probiotskog jogurta može da smanji rizik od srčanog napada od 19 do 30% kod osoba koje pate od povišenog krvnog pritiska.
Propolis je pčelinji proizvod koji je još u antičko doba korišćen za zaceljivanje rana. Savremena istraživanja i alternativna praksa potvrđuju to njegovo korisno svojstvo, a dodaju još neka.