Verovatno znate da u prodaji postoji glina u prahu i da neki zagovornici prirodne medicine preporučuju da se ona pije. Verovatno ste se i pitali da li to ima nekog smisla. Izgleda da ima, sudeći po tvrdnji naučnika da to što deca, igrajući se, ponekad progutaju malo zemlje, može čak da bude korisno!
Geofagija (gutanje zemlje) je česta među malom decom: deca obično slučajno progutaju malo zemlje igrajući se napolju, ali istraživanja su dokazala da to pomaže njihovom digestivnom sistemu kasnije u životu.
U junskom broju časopisa Quarterly Review of Biology, naučnici sa Kornel univerziteta su objasnili da geofagija štiti želudac i druge organe za varenje od toksina, parazita i patogenih mikroorganizama. Druga istraživanja su pokazala da plemena iz Jugoistočne Azije i Afrike jedu zemlju samo zbog njenih nutritivnih vrednosti: zemlja obezbeđuje, između ostalog, cink, gvožđe, kalcijum, sastojke koji se u siromašnim zemljama ne unose dovoljno hranom. Jedući zemlju ljudi se štite i od uobičajenih problema kao što su dijareja, čir na želucu, bolovi u stomaku.
Dakle, sudeći bar po ovome, pijenje rastvora gline u prahu može da bude korisno.



 

Najveća je verovatnoća da će se hrana koja nam je prva nadohvat ruke i koju prvo ugledamo u frižideru ili u kuhinji prva i pojesti. Tri puta veća je verovatnoća da će ljudi pojesti prvu stvar koju vide u frižideru nego neku koja nije vidljiva na prvi pogled. Ovo je utvrdilo istraživanje Univerziteta ''Kornel''. Dakle, veoma je bitno kakvu hranu i gde stavljate u kuhinji i frižideru! Ako stavite zdravu hranu ispred nezdrave, najverovatnije ćete uzeti onu koja je zdrava. Manje je verovatno da ćete jesti petu ili osmu namirnicu koju videte kada dođete umorni kući, objasnili su istraživači.
 

 

Šljive sadrže biljna vlakna u kombinaciji sa sorbitolom i isatinom, a to su sastojci koji pomažu rad creva, pa su korisne protiv zatvora, što je odavno poznato u tradicionalnoj medicini.

 

Opširnije...

Ova samonikla biljka, koja se sve više koristi u ishrani, pomaže nam da bolje varimo hranu i donosi dosta zdravstvenih dobrobiti.

 

Opširnije...

Paštrnak je veoma bogat kalijumom, pa zbog toga deluje kao diuretik, pa može pomoći u regulaciji povišenog krvnog pritiska, a to dejstvo još pojačava njegovo svojstvo da deluje protiv stezanja krvnih sudova.

 

Opširnije...

Kockice za probavu koje kupujete u prodavnicama zdrave hrane možete napraviti i sami. Sameljite suve šljive, suvo grožđe i suve smokve pa dodajte samlevene semenke lana. Pojedite uveče jednu kockicu sa dosta tečnosti i rešićete se opstipacije na sasvim prirodan način.

 

Kalorije nastavljaju da ubrzano sagorevaju čak 14 časova nakon što se vežbanje završi, ukoliko se radi o energičnoj fizičkoj aktivnosti.

Opširnije...

Zagovornici zdrave ishrane slikovito nazivaju belo brašno, kuhinjsku so i beli šećer - "bela smrt". I nisu daleko od istine, bar prema onome što sada priznaje i zvanična medicina, s obzirom da se ova tri sastojka danas okrivljuju za najrasprostranjenije civlizacijske bolesti – srčana oboljenja, maligna oboljenja i dijabetes.

Belo brašno sadrži samo ugljene hidrate, lišene svih važnih hranljivih materija koje se nalaze u klici žitarica. Ako ga zamenimo integralnim žitaricama (integralnim brašnom), učinićemo svoju ishranu neuporedivo zdravijom.


Daleko zdravije alternative rafinisanoj soli, koja je čist natrijum-hlorid, svakako je nerafinisana morska so, i razni oblici kristalizovane soli (npr. himalajska so), koji pored natrijuma sadrže i desetine drugih korisnih minerala i oligoelemenata (magnezijuma, kalijuma idr.) neophodnih organizmu.

Beli šećer bi u najmanju ruku trebalo zameniti braon šećerom dobijenim od šećerne trske (ovakav šećeru sebi sadrži i dosta minerala). Naravno, u idealnom slučaju, najveći broj potreba organizma za šećerima trebalo bi zadovoljavati voćem i žitaricama - najzdravijim prirodnim izvorima šećera.

 

Nedavno istraživanje Silent Spring instituta i američkog Fonda za istraživanje raka dojke otkrilo je da se, kada se porodica okupi oko stola i jede sveže pripremljenu hranu kod kuće, smanjuje konzumiranje industrijski prerađene hrane, a time značajno opada i nivo toksičnih hemikalija kojima smo izloženi  i koje unosimo u organizam (kao što su BPA – bisfenol A i ftalati npr. iz plastike). Zašto do ovoga dolazi? Pa, zato što kod kuće, između ostalog, ne zagrevamo hranu u plastičnim posudama. 
 

Smokva je voće vrlo bogato mineralima koji efikasno uspostavljaju prehrambenu ravnotežu. Sadrži veću količinu kalijuma (232 mg/100 g).

 

Opširnije...

Jaja ne samo da sadrže veliku količinu antioksidanasa, već i materije koje pomažu da se snizi krvni pritisak! Predrasuda glasi da su jaja nezdrava hrana, jer sadrže holesterol. Ipak, u umerenoj količini ona uopšte nisu loša, iz sledećih razloga. Prvo, jedno jaje sadrži dvostruko više antoksidanasa nego jedna jabuka, a otprilike isto toliko antioksidanasa koliko i ista količina borovnice. Drugo, jaja sadrže veliku količinu triptofana i tirozina, koji se u želucu razlažu na bioaktivne peptide, koji deluju kao prirodni ACI inhibitori koji snižavaju krvni pritisak! I treće, jaja sadrže korisne omega-3 masne kiseline i vitamin D. Jaja od kokoški koje su prirodno hranjene (travom i sl) imaju deset puta veću količinu omega-3 masnih kiselina, a 6 puta veću količinu vitamina D od jaja kokoški hranjenih koncentratom.

Ovo istraživanje Univerziteta Alberta objavljeno je u časopisu Food Chemistry


 

Plavi patlidžan spada u namirnice od kojih se spravljaju neki poznati bliskoistočni specijaliteti, a ima ih preko 100. Veoma je male kalorične vrednosti, a njegovo meso je prijatnog gorkastog ukusa.

Opširnije...

Dinja je izvanredan izvor vitamina A, jer sadrži puno koncentrisanog beta-karotina (provitamina A), koji se u našem telu konvertuje u ovaj korisni vitamin.

 

Opširnije...

Paprika predstavlja jedan od najbogatijih prirodnih izvora vitamina C. Ima ga dvostruko više nego u limunu i pomorandži, koji tradicionalno važe za veoma dobre izvore.

Opširnije...

 

Alge su odlične namirnice za zdravlje srca, utvrdili su naučnici u jednoj novoj studiji. Pokazalo se da su alge sjajan izvor tzv. "bioaktivnih peptida".

Opširnije...

Prema zaključcima studije koju je sproveo medicinski fakultet na Harvardu, ako se kikiriki konzumira najmanje pet puta nedeljno, to može pomoći da se smanji rizik od srčanih oboljenja skoro za polovinu.

Opširnije...

Na osnovu procene Instituta za higijenu Medicinskog fakulteta, izvedene na osnovu poređenja sa drugim zemljama, lečenje posledica loše ishrane košta Srbiju godišnje oko milijardu dolara.

 

Opširnije...

Istraživanje Medicinskog fakulteta Viskonsin o efektima meditacije na zdravlje pokazalo je da grupa ispitanika koja je redovno meditirala imala 47% manje srčanih i moždanih udara od proseka.

Opširnije...

Potkategorije

posetite naš edukativni veb sajt

banner zhrana3 tall

potražite naš besplatni časopis u prodavnicama zdrave hrane

zh 54

posetioci sajta

Broj posetilaca na sajtu: 126