Ukoliko vodite računa o svom zdravlju i zdravlju svoje familije verovatno već koristite neku od zdravijih alternativa za rafinisani šećer i veštačke zaslađivače. Porodici zdravijih zaslađivača pridružio se i agave šećer, sasvim nov proizvod na našem tržištu, karakterističan po svom niskom glikemijskom indeksu. (Piše: Slavica Matić, viši dijetetičar-nutricionista)

Opširnije...

Obično se ljudima sa predijabetesom i dijabetesom savetuje da izbegavaju krompir zbog visokog glikemijskog indeksa. Međutim, novo proučavanje je pokazalo da je u ovim slučajevima krompir možda pre koristan nego štetan.

Opširnije...

Istraživanje dr Prestona Estepa dovodi u pitanju tvrdnju da moramo smanjiti ugljene hidrate u ishrani da zaštitimo mozak. Naime, nisu svi ugljeni hidrati iste vrste; ako se hranimo pravom vrstom, onda ne može biti štete, naprotiv.

Opširnije...

Voće koje najčešće jedem za užinu kada sam van kuće su banane. Zgodne su za poneti, mogu se pojesti usput i daju osećaj sitosti. Čak i kada sam kod kuće banane su prvi izbor kada sam u žurbi ili me jednostavno mrzi da perem i ljuštim drugo voće. (Piše: Slavica Matić, viši dijetetičar-nutricionista)

Opširnije...

Oko masti postoji velika konfuzija. Decenijama su nas savetovali da izbegavamo zdrave prirodne masti, a koristimo rafinisana ulja, za koja se pokazalo da nisu zdrava. Evo šta o tome kaže dr Mark Hajman, autor knjige "Jedite masno, budite vitki".

Opširnije...

Skorašnje istraživanje sprovedeno na Univerzitetu Prinston ukazalo je da konzumacija voćnih sokova (i slatkiša uopšte) na prazan stomak negativno utiče na crevnu floru i celokupan metabolizam.

Opširnije...

Najnovije izuzetno obimno istraživanje o ishrani, koje je obuhvatilo 18 zemalja i preko 130.000 učesnika, ukazuje da je neophodno promeniti preporuke o ishrani. Neki od zaključaka slažu se sa onim što je poznato od ranije, a neki su prilično iznenađujući.

Opširnije...

Čitanje deklaracija na proizvodima ne samo da nije zabavna, već je i prilično naporna aktivnost. Ako nemate savršen vid teško da ćete otkriti sastojke ispisane slovima mikroskopske veličine. (Piše: Slavica Matić, viši dijetetičar-nutricionista)

Opširnije...

Ovaj ajurvedski napitak se originalno pravi sa kravljim mlekom, pošto ajurveda smatra mleko veoma zdravim. Ali, ako ne koristite mleko, ovo može biti izbor za vas, takođe veoma zdrav.

Opširnije...

So je neophodan sastojak ishrane, ali je važno da se koristi umereno. Isto tako, nisu ni sve soli iste. Kuhinjska so koju svakodnevno koristimo sadrži samo natrijum-hlorid i dodati jod. Za razliku od toga, himalajska so sadrži 84 mikroelementa, što je čini mnogo poželjnijom u ishrani.

Opširnije...

U moru stalno novih i protivrečnih teorija o ishrani danas je lako da izgubimo orijentaciju. Čak i ako nemamo stvarnih problema, počinjemo da izbegavamo ovo ili ono ili se držimo ovog ili onog specijalnog režima ishrane. Koliko zaista ima potrebe za tim?

Opširnije...

Ovde govorimo o sirovom organskom šećeru od plavog agave kaktusa, koji je najmanje rafinisan od svih šećera koji se proizvode od agave. Izdvaja se postepeno i označava kao "sirov", zato što temperatura u procesu izdvajanja ne prelazi 42oC.

Opširnije...

Ovo suštinski značajno otkriće nemačkih istraživača konačno daje potpuno objašnjenje zašto je tzv. brza ili džank hrana stvarno opasna po zdravlje: na nju organizam reaguje kao na bakterijsku infekciju, s tim što reakcija na hranu traje mnogo duže nego kad su u pitanju bakterije.

Opširnije...

Zagazili smo u novu godinu. Ako smo postavili sebi za cilj da ćemo se od nove godine zdravije hraniti, vežbati ili bilo šta drugo vezano za zdraviji način života onda moramo nešto i preduzeti u vezi sa tim.  (Piše: Slavica Matić, viši dijetetičar-nutricionista)

Opširnije...

Mnogi ljudi žele da žive zdravije, ali zbog obilja često i protivrečnih informacija o tome šta je zdravo a šta nije, jednostavno ne znaju odakle da počnu. Ali, jedno je sigurno: ako počnu izborom organske hrane, sigurno neće pogrešiti.

Opširnije...

Evo nekoliko predloga kako da nakon prazničnog preterivanja sa hranom postepeno pređete na uravnotežen režim ishrane i svoj stomak dovedete u red.

Opširnije...

Trenutno vlada prilična konfuzija oko toga šta je zdravo i, nažalost, mnogo neosnovanih tvrdnji se uvuklo u napise o zdravoj hrani. U ovom članku ćemo obratiti pažnju na tri najčešće i najšire rasprostranjene zablude.

Opširnije...

To je preporuka koju daje ugledni časopis Lancet koji je nedavno objavio proučavanje na više od 135.000 ispitanika, koje je ukazalo da ishrana previše bogata ugljenim hidratima skraćuje život.

Opširnije...

Potkategorije

posetite naš edukativni veb sajt

banner zhrana3 tall

potražite naš besplatni časopis u prodavnicama zdrave hrane

zh 54

posetioci sajta

Broj posetilaca na sajtu: 169