Srbija se predstavila na najvećem međunarodnom sajmu organskih proizvoda  Biofach i Vivaness održanom 13-16. februara 2019. u Nemačkoj. Ovo je bila  još jedna rekordna godina za organsku poljoprivredu širom sveta.

Opširnije...

Prema pisanju Jerusalem Posta, tim izraelskih naučnika otkrio je metod iskorenjivanja malignih ćelija koji bi mogao da bude prvi kompletni lek za rak, daleko efikasniji a jeftiniji od svih zvaničnih terapija.

Opširnije...

U istraživanju koje je nastojalo da poveže konzumaciju mlečnih proizvoda i moždanog udara, rezultat je iznenadio: pokazalo se da su punomasno mleko i mlečni proizvodi bolji od niskomasnih.

Opširnije...

Dosadašnja preporuka da se ostavi razmak od minimum dva sata između poslednjeg obroka i spavanja, radi efikasnije regulacije šećera, izgleda da ne donosi korist, ukazalo je novo istraživanje.

Opširnije...

Jedna od boljih vesti za narednu godinu: pronađen je proces kreiranja bioplastičnih polimera koji ne zahtevaju zemlju ni svežu vodu za proizvodnju, a rezultat je plastika koja se razgrađuje i reciklira u organski otpad.

Opširnije...

Na kraju svake godine, stručnjaci se trude da predvide trend za sledeću. Nekada pogode bolje, nekad lošije, nekim trendovima je potrebno više vremena da se razviju, neki se vraćaju nakon nekoliko godina. Evo predviđanja za 2019. godinu.

Opširnije...

Organski gajena hrana više utiče na klimu od klasično gajene, zato što zahteva veću površinu, tvrdi novo međunarodno istraživanje. To je potpuno suprotno onome što se dosad mislilo – da organska proizvodnja pomaže borbi protiv klimatskih promena.

Opširnije...

Interesantno je da čak i oni koji ne piju i ne vole kafu često nalaze da je miris kafe prijatan. I ne samo da je prijatan - nego je i smirujući, kao što je pokazalo novo istraživanje.

Opširnije...

Istraživanje objavljeno u časopisu Biological Agriculture & Horticulture, povezalo je antioksidanse iz čaja sa mnogim zdravstvenim dobrobitima, uključujući bolje opšte zdravlje, i utvrdilo da ih organski čajevi sadrže znatno više.

Opširnije...

U ispitivanju obavljenom na mladim i zdravim osobama (studentima), pokazalo se da je nakon konzumiranja energetskog napitka širenje krvnih sudova opalo na 2,8% prečnika, u poređenju sa sposobnošću širenja pre konzumiranja napitka, koja je iznosila 5,1% prečnika krvnih sudova. A to znači akutno pogoršanje funkcionisanja krvnih sudova nakon samo jednog energetskog napitka, u smislu smanjene sposobnosti da se poveća protok krvi, utvrdili su istraživači Medicinskog centra Mekgovern i UTHealth iz Hjustona.

Na osnovu interesovanja brojnih poklonika organske poljoprivrede i baštovanstva, u saradnji sa obrazovnim institucijama i kolegama, udruženje Organska bašta organizuje u Beogradu školu organskog voćarstva.

Opširnije...

Udruženje organska bašta 21. oktobra organizuje, za polaznike Škole organskog baštovanstva i ostale zainteresovane, jednodnevnu studijsku posetu jednom organskom proizvođaču iz Kikinde.

Opširnije...

Konvencionalna mudrost savetuje da kad nešto ne možemo da rešimo “ostavimo to da prespava”, a po svemu sudeći, postoje prilično ubedljivi dokazi da nam period spavanja može pomoći da bolje odmerimo argumente za i protiv ili da steknemo neki uvid pre nego što donesemo odluku. Istraživači sa Univerziteta Bristol  su mereći aktivnost mozga utvrdili da nam kratak period sna može pomoći da obradimo informacije koje smo stekli, ali ih nismo bili potpuno svesni.
I ranija istraživanja su pokazala da nam spavanje može pomoći u rešenju problema, pošto nam stvari postaju jasnije kad se probudimo. Međutim, ovo istraživanje je pokazalo nešto novo: da informacije koje smo zapravo dobili tokom budnog stanja, ali ih nismo bili svesni i nismo ih uzimali u razmatranje, bivaju obrađene na podsvesnom nivou i uključene u proces razmišljanja i odluke koje donesemo kad se probudimo.

sajmed2U Beogradu je u toku veliki sajam meda na Tašmajdanu, na kojem još do nedelje (7. oktobra) možete da se snabdete najkvalitetnijim medom. Vredi se prošetati, jer med, pčelinji proizvodi i preparati spadaju u najlekovitije prirodne supstance koje su nam dostupne.

Opširnije...

Još od kraja 19. veka u medicini je prisutna ideja da bi se tumori mogli uništiti tako što se imuni sistem usmeri na njih. Ali, brojni pokušaji da se to uradi nisu dali značajnije rezultate. Džejms Alison i Tasuku Hondžo su otkrili kako da se "otpuste kočnice" imunog sistema kako bi uništio tumore.

Opširnije...

Potkategorije

posetite naš edukativni veb sajt

banner zhrana3 tall

potražite naš besplatni časopis u prodavnicama zdrave hrane

zh 54

posetioci sajta

Broj posetilaca na sajtu: 147