Opsežno ispitivanje Univerziteta Kembridž, koje je obuhvatilo preko 20000 ljudi, ukazalo je da se genetska predispozicija za gojaznost ne smanjuje lekovima ni dijetama, već povećanom fizičkom aktivnošću.
Opsežno ispitivanje Univerziteta Kembridž, koje je obuhvatilo preko 20000 ljudi, ukazalo je da se genetska predispozicija za gojaznost ne smanjuje lekovima ni dijetama, već povećanom fizičkom aktivnošću.
Konzumiranje pistaća, praćeno zdravijom ishranom, može da značajno doprinese smanjenju nivoa lipida i lipoproteina (masnoća) u krvi, pokazalo je proučavanje internacionalnog tima istraživača, objavljano u časopisu „Journal of Nutrition“.
Zeleno lisnato povrće nije samo odličan izvor vitamina, minerala i antioksidanata, već jedna njegova komponenta, poznata kao sulforafan, ima osobinu da inhibira destruktivne enzime koji izazivaju artritis.
Poznato je da je vitamin D teško dobiti iz uobičajene ishrane. Ali, malo je poznato da prirodni izvor vitamina D mogu biti pečurke. Naučnici su otkrili da i pečurke, baš kao i čovek, sintetišu vitamin D kada se izože ultraviololetnim zracima - odnosnu, sunčevoj svetlost.
Postoji već nekoliko teorija da je ishrana u dalekoj prošlosti bila mnogo pogodnija za ljudski organizam nego što je to današnja. Najnoviji “hit” je takozvana paleo-dijeta, koja podražava ishranu ljudi iz kamenog doba. Ona je našla svoje zagovornike posebno među pristalicama zdravog životnog stila i fitnesa.
Više izlaganja suncu može da poveća sposobnost vašeg tela da se bori protiv bolesti, pokazala je inovativna studija koju su sproveli istraživači Univerziteta Kopenhagen u Danskoj, a objavljena je u časopisu Nature Immunology.
Istraživanja su pokazala da resveratrol, supstanca koja se nalazi u crvenom grožđu, može da produži životni vek gljivica i životinja, jer ima antiinflamatorna i antioksidativna svojstva.
Najnovije otkriće španskih istraživača sa Univerziteta Kordoba pokazalo je da korišćenje maslinovog ulja ima jasan uticaj na smanjenje ekspresije (aktivacije) oko 100 gena, i to posebno onih koji su povezani sa gojaznošću, visokim nivoima masnoća u krvi, dijabetesom tip 2 i srčanim oboljenjima.
Poznato je da probiotici, korisni mikroorganizmi koji su slični prijateljskim bakterijama koje žive u ljudskim crevima, blagotvorno deluju na varenje, pa se i u zvaničnoj i u prirodnoj medicini smatra da mogu pomoći u slučajevima proliva, infekcija urinarnog trakta, sindroma nadražljivih creva i sl.
U čitavom svetu, novija istraživanja pokazuju da je ishrana koja sadrži mnogo više omega 6 masnih kiselina nego što bi trebalo, povezana sa upalnim procesima, formiranjem krvnih ugrušaka i malignim procesima.
Naše raspoloženje i način na koji se hranimo su povezani, pokazalo je istraživanje Univerzitetskog koledža iz Londona, objavljeno u British Journal of Psychiatry. U ovom istraživanju pokazalo se da su ljudi koji konzumiraju više industrijski prerađene hrane skloniji depresiji, dok su oni koji jedu više voća i povrća značajno manje skloni depresiji.
Mada nam često govore da je sunčanje opasno i može da prouzrokuje melanom, odnosno rak kože, grupa britanskih istraživača utvrdila je upravo suprotno. Nasuprot uobičajenom verovanju, izlaganje suncu zapravo smanjuje verovatnoću razvoja zloćudnih melanoma.
Antioksidansi su supstance koje štite ćelije od slobodnih radikala. Ali, vrlo često zvanična medicina potcenjuje njihovu ulogu, pa se iznose i tvrdnje da su oni beskorisni.
O oslobađanju od zimskih naslaga masti, prolećnoj ishrani, čišćenju organizma govoriće Slavica Matić, dipl. dijetetičar-nutricionista.
Gorka tikvica (momordika) poznata je po svojim blagotvornim osobinama za zdravlje, a nova istraživanja dokazuju njeno antikancerogeno dejstvo.
Najnovije otkriće francuskih i japanskih naučnika, saopšteno na skupu Saveza američkih udruženja za eksperimentalnu biologiju (FASEB) pokazuje da polifenoli iz zelenog čaja presecaju ćelijske puteve koji su neophodno za razvoj raka prostate.
Jednu polovinu života čovek provede gubeći zdravlje, a drugu polovinu pokušavajući da ga vrati. - Leonardo da Vinči
Visoke doze suplemenata vitamina D mogu da pomognu da se poveća osetljivost ćelija na insulin. To smanjuje rizik od dijabetesa, utvrdili su istraživači Mejsi univerziteta, a istraživanje je objavljeno u uglednom časopisu Bitanski žurnal za kliničku ishranu.
Ovaj lagani posni i zgodno pakovani namaz, sa preovlađujućim ukusom blendiranog tofua, odličan je kao namaz za sendviče, alternativa majonezu, puteru i sličnim često korišćenim namazima. Dodatak mirođije, sitno seckanog povrća, ekstra devičanskog maslinovog ulja i začina daje mu blago pikantnu notu.
Popularni sir od soje, tofu, poznat je po svojim dobrobitima za zdravlje, a ovaj namaz čuva sve kvalitete tofua, pretvarajući ga u veoma pogodnu namirnicu za dane posta, kao i za one koji su dali prednost proizvodima od soje kao zdravijim alternativama za jaja, mleko i mlečne proizvode.
Gde se kupuje?
Možete ga naći u prodavnici “Beyond”, Voždova 76b u Nišu, tel. 018-514-182, ili na našoj online prodavnici, ili potražiti u bolje snabdevenim prodavnicama zdrave hrane .
Slatko-gorkasta štangla sa medom, malteksom, susamovim puterom (taanom), kokosovim uljem, pečenim bademima i kakao prahom, posebno finog i primamljivog ukusa. Blago sladak ukus sa aromom badema i kakaoa, kao i hrskava struktura čini je neobičnim i omiljenim slatkišem za one koji vole slatkiše ne preterano jakog ukusa, hrskave, sa zdravim sastojcima.
Ovaj slatkiš naprevljan je od potpuno prirodnih sastojaka, od kojih svaki pojedinačno spada u zdrave namirnice, bez ikakvih aditiva i belog šećera. Svi sastojci su posni.
Gde se kupuje?
Možete ga naći u prodavnici “Beyond”, Voždova 76b u Nišu, tel. 018-514-182, ili naručiti od distribucije “Beyond” u Beogradu, tel. 011-3476-034, ili na našoj online prodavnici, ili potražiti u bolje snabdevenim prodavnicama zdrave hrane.